بررسی سئو سایت رقبا با ابزارهای رایگان
پیدا کردن کلمات کلیدی رقبا با بهترین ابزارهای سئو راست چین
Screaming Frog SEO Spider یک نرم افزار کاربردی و محبوب در دنیای سئو است که به صورت رایگان و پولی ارائه میشود. این ابزار با شبیهسازی رباتهای خزنده گوگل، به سرعت و دقت تمام صفحات وبسایت شما را بررسی میکند و اطلاعات ارزشمندی در مورد هر صفحه در اختیار شما قرار میدهد. از جمله ویژگیهای کلیدی این نرم افزار میتوان به شناسایی انواع خطاهای سئو، بررسی لینکهای داخلی و خارجی، آنالیز محتوای صفحات و اندازهگیری سرعت بارگذاری صفحات اشاره کرد. در تمامی کسب و کارها داشتن ابزارهای کمکی، سرعت انجام کارها را چند برابر می کند. برای بررسی کلمات کلیدی رقبا و یا بک لینک هایی که در سایت های مختلف استفاده کرده اند و همچنین میزان سرچ و سختی یک کلمه کلیدی به ابزارهای رایگان سئو و یا در بیشتر موارد به ابزارهای پولی در این زمینه نیاز داریم. پلاگین یواست سئو، قدیمیترین و محبوبترین افزونه سئو وردپرس است که هنوز بسیاری از وبمستران از آن استفاده میکنند.
در دنیای دیجیتال امروز، تحلیل رفتار کاربران در سایتها اهمیت بسیار زیادی برای صاحبان کسب و کارها دارد. از طرف دیگر، ابزارهای زیادی برای انجام این کار طراحی شدهاند که ماتومو یکی از محبوبترین آنها است. این ابزار قابلیتهای رایگان و منحصربهفرد زیادی دارد که در عین حفظ حریم خصوصی کاربران، مزایای دیگری را نیز در اختیار شما قرار میدهد. به همین دلیل هم خیلی از افراد آن را ابزار جایگزین گوگل آنالیتیکس میشناسند. این ابزار به شما امکان میدهد بک لینکهای رقبا، کلمات کلیدی ارگانیک، محتوا و ترافیک آنها را تجزیه و تحلیل کنید.
با این ابزار میتوانید بهراحتی کلمات کلیدی جدید کشف کنید، استراتژی رقبا را بررسی کنید و عملکرد محتوای خود را در موتورهای جستجو بسنجید. ابزارهای مختلفی برای تجزیه و تحلیل وبسایتها وجود دارند که گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین و پرطرفدارترین آنها است. با این حال، بهخاطر تحریمها، خیلی از افراد نمیتوانند از این ابزار استفاده کنند. در این شرایط، باید به دنبال ابزار جایگزین گوگل آنالیتیکس بگردند تا بتوانند دادههای سایت خود را بررسی و تجزیه و تحلیل نمایند. یکی از ابزارهای فوقالعاده کاربردی که میتواند جایگزین بسیار خوبی برای گوگل آنالیتیکس باشد، ابزار ماتومو (Matomo) است.
در این بین افرادی می توانند موفق شوند که مطابق با خواسته کاربران عمل کرده و بهترین راه حل را برای آنها داشته باشند. بنابراین می توان گفت ابزارهای سئو به تنهایی برای تحلیل و بررسی سئوی سایت کافی نیست؛ باید یک فرد متخصص باشد تا بتواند مشکلات را به طور دقیق تری بررسی کرده و در نهایت برای برطرف کردن آنها اقدام کند. در بالا به معرفی ابزارهای تست سئو سایت پرداختیم بسیاری از این ابزارها به قدری کارآمد هستند که می توانند کوچکترین مشکلات سایت را نیز به شما بگویند. اما لازم است که بدانید این ابزارها گاهی توانایی تشخیص مشکلات سایت را نداشته و حتی در برخی از موارد اطلاعات اشتباه به شما می دهد. همچنین، با اتصال Semrush به Google Analytics میتوانید دادههای پنهانشده (Not Provided) را شناسایی کرده و دید بهتری نسبت به کلمات کلیدی ارزشمند خود داشته باشید.
این امر مخصوصا اگر گوگل آنالیتیکس را با گوگل سرچ کنسول جفت کنید، صادق است. Ahrefs یکی از بهترین ابزارهای رایگان سئو آنلاین برای تحلیل سایت است، درباره سایت ahrefs می توان اینگونه گفت که اطلاعات خوب و کاملی را در رابطه با وبسایتمان در اختیار ما قرار می دهد. این ابزار مشخص می کند که چه بخش هایی از وب سایت شما برای رتبه بهتر در موتورهای جستجو نیاز به بهبود دارند. از دیدگاه تحلیل رقبا، احتمالاً از Ahrefs برای تعیین بک لینک های رقیب خود استفاده می کنید تا از آنها به عنوان نقطه شروع برای برند خود استفاده کنید. یکی از ابزارهای کاربردی حوزه دیجیتال مارکتینگ و البته سئو که در خارج از کشور بسیار مورد استفاده قرار میگیرد، ابزار Marketing Miner است.
همچنین، قابلیت تعیین اهداف (Goal Setting) به شما کمک میکند تا کمپینهای بازاریابی خود را اندازهگیری و تحلیل کنید. حذف ریدایرکتهای اضافه، صرفهجویی در بودجه خزش، بهینهسازی سرعت سایت، بهروزرسانی نقشه سایت، طراحی ساختار مناسب وبسایت و حذف محتواهای تکراری. الگوریتمهای گوگل صفحات ایندکسشده را بر اساس معیارهای مختلف رتبهبندی میکند. از جمله این معیارها میتوان به ارتباط محتواها با کوئری کاربران، کیفیت صفحه، سرعت بارگذاری و تجربه کاربری اشاره کرد. برای مثال، این ابزار به شما امکان بررسی فعالیت کاربران و وجود یا عدم وجود نکات سئو در سایت را میدهد.
به طور کلی، این یک ابزار سریع خوب برای شروع ممیزی سئو و انجام کارهای اصلی لیست چک با عجله است. رتبهبندی سایت در گوگل یکی از مهمترین معیارهای موفقیت یک وبسایت است. برای اینکه بتوانید عملکرد سایت خود را به خوبی تحلیل کنید و در جهت بهبود آن گام بردارید، نیاز به ابزارهایی دارید که به شما امکان مشاهده دقیق رتبهبندی سایتتان در گوگل را بدهند. بعد از جواب دادن به این سوالات، راحتتر میتوانید بهترین ابزار رایگان سئو را با توجه به خواسته ها و نیازهای خودتان انتخاب کنید. حتی ممکن است مجبور باشید که برای هر بخش از کارهای سئویی خود، از یک ابزار مجزا استفاده کنید.
پیش از شناخت تکنیکهای افزایش CTR، آشنایی با انواع عوامل مؤثر بر نرخ کلیک در کسبوکارتان، شما را در مسیر موفقیت تبلیغاتی قرار میدهد. کاربران میتوانند از مستندات رسمی، انجمنهای کاربری و Google Support استفاده کنند. اما کسبوکارهایی که از Google Analytics 360 (نسخه پولی) استفاده میکنند، به پشتیبانی اختصاصی گوگل دسترسی دارند. با نسخه پولی Matomo، میتوانید رفتار کاربران در سایت را هم بهصورت ویدئو مشاهده کنید. با این ویژگی میتوانید تعامل هر کاربر با سایت را ببینید و با قابلیت ردیابی آدرسهای IP کاربران، پرسونا را بسیار دقیقتر زیر نظر بگیرید.
بررسی کرال باجت را میتوانید به کمک چند قابلیت در ابزار Ahrefs نیز انجام دهید. یکی از مهمترین گزارشهای این زمینه «The Best Pages by Incoming Links» است. چراکه همانطور که اشاره کردیم، لینکهای داخلی از مهمترین عوامل مؤثر بر کرال باجت است.در این بخش میتوانید ببینید کدام صفحات بهترین لینکسازی و در واقع بهترین وضعیت را برای کرالشدن دارد. در این گزارش وضعیت لینکهای داخلی مرتبط با صفحات ریدایرکتشده را میبینید. اگر لینک داخلی به صفحهای دارید که ریدایرکت شده، بهتر است لینک را از اساس به همان صفحه مقصد بدهید تا رباتهای خزنده مسیر کمتری را طی کند.
به عبارت دیگر، ابزار تحلیل سئو به شما نقشه راهی برای افزایش ترافیک وبسایت، بهبود تجربه کاربری و در نهایت دستیابی به اهداف کسبوکار خود ارائه میدهند. اولین ابزار آنالیز سایت رقبا از نظر سئو و کلمات کلیدی و بک لینک که قصد معرفی آن را داریم، ابزار ایرانی مکسئو است. ابزارها و سایت های خارجی زیادی، توسط سئو کاران حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرند. اما فکرش را بکنید امکان استفاده از تمامی این امکانات با یک ابزار حرفه ای و ایرانی فراهم باشد. مکسئو یکی از بهترین ابزارهای تحلیل سایت رقبا است که توسط جمعی از برنامه نویسان و توسعه دهندگان ایرانی توسعه داده شده است.
با نظارت دائم بر وضعیت کرالینگ (crawling) و حذف صفحات بیارزش، مدیریت پارامترهای URL ، بهینهسازی لینکدهی و… میتوانید رباتهای خزنده گوگل را به سمت محتوای کلیدی هدایت کنید. فراموش نکنید که هر اقدام کوچکی برای بهینهسازی سایت، میتواند به بازدهی این بودجه ارزشمند کمک کند. ابزار ماتومو (Matomo) به مجموعهای از ابزارها و امکاناتی گفته میشود که تمام ویژگیها و قابلیتهایی که در گوگل آنالیتیکس وجود دارد را در اختیار شما قرار میدهد. با استفاده از این ابزار، شما میتوانید یک تجزیه و تحلیل کامل آماری از وبسایت خود دریافت کنید. کارشناسان سئو شرکت داده پردازی فراتک در مشهد با سالها تجربه و دانش تخصصی در حوزه بهینهسازی موتورهای جستجو، آمادهاند تا وبسایت شما را به اوج موفقیت برسانند. این تیم حرفهای با استفاده از جدیدترین روشها و الگوریتمهای گوگل، وبسایت شما را برای موتورهای جستجو بهینهسازی کرده و باعث افزایش چشمگیر رتبه و ترافیک ارگانیک آن میشوند.
کارشناسان دوست دارند که به شما اجازه دهند به راحتی رتبه بندی خود را ارزیابی کنید و همچنین تغییرات و فرصت های رتبه بندی جدید را شناسایی کنید. یک ساختار سایت بهینه، باید خوانا و قابل درک باشد و به کاربران کمک کند تا به راحتی در سایت شما حرکت کنند. سئو تکنیکال یا سئو فنی (Technical SEO) به مجموعه اقداماتی گفته میشود که برای بهبود عملکرد فنی یک وبسایت انجام میشود تا موتورهای جستجو بتوانند آن را بهتر درک و ایندکس کنند. هدف سئو تکنیکال این است که سایت شما برای موتورهای جستجو قابل دسترس، خوانا و قابل فهم باشد. شما باید هر روز آمار ورودی وبسایت خودتان را مدنظر داشته باشید تا بتوانید نتایج بسیار موثر و مناسبی را دریافت کنید. البته توجه داشته باشید که در ایام تعطیلات نوروز، مراسم مذهبی و… همواره تغییرات بازدید بسیار قابل درک بوده و کاهش می یابد.
از سوی دیگر باید به رابط کاربری و داشبورد ابزارها هم اهمیت داد و ابزارهایی را انتخاب کرد که علاوه بر ارائه گزارش جامع و حرفهای، دسترسی به تمام دادهها آسان و قابل فهم باشد. گوگل آنالیتیکس یک ابزار ارزشمند است که استفاده از آن برای هر متخصص مارکتینگ ضروری است. این ابزار دادههای مفید زیادی درمورد سایت شما مانند تعداد بازدید، منابع ترافیک و … را ارائه میدهد. با اطلاعات دقیق Google Analytics (لینک را با فیلترشکن باز کنید)، بازاریابهای دیجیتال میتوانند استراتژی محتوای خود را تعیین کنند یا آن را تغییر دهند. گوگل آنالیتیکس یکی از بهترین ابزارهای رایگان است که هر دیجیتال مارکتر و متخصص سئویی میتواند از آن استفاده کند.
همۀ ما تا حدودی میدانیم که ابزار Google Analytics یا گوگل آنالیز، از محصولات رایگان و ارزشمند گوگل است که برای ردیابی، ذخیره و تحلیل دادههای وبسایت یا اپلیکیشن به مارکترها کمک میکند. وقتی خزیدن URL فعلی تمام شد، رباتها همین مراحل را برای URL بعدی که در صف خزش است، تکرار میکند. این صف ممکن است شامل URLهای جدید، بهروزرسانیشده یا URLهایی باشد که در گذشته گوگل آنها را خزیده و نیاز به بررسی دوباره توسط کراولرها (crawlers) دارد. اولویتبندی URLها بر اساس عواملی مانند اهمیت صفحه، لینکسازیهای داخلی، دادههای ساختاریافته و سایر سیگنالهای سئو انجام میشود. اطلاعات صفحه در فهرست ایندکس گوگل ذخیره میشود تا برای جستجوی کاربران در دسترس باشد (اطلاعاتی مانند محتوای اصلی، متادیتا (Meta Data) و ساختار صفحه).
سئو حالا به گزینه اول برای بسیاری از کسب و کارها تبدیل شده ، به شکل غیر قابل تصوری دنیای اینترنت فراگیر شده و حداقل حالا دیگر کسی از سرعت پایین اینترنت نمی نالد. چرخش 90 درجه تبلیغات به سمت اینترنت و اینترنتی شدن مردم بلای جان صنعت تبلیغات و رسانه های تبلیغاتی دیگر شده است. در این قسمت شما می توانید تمامی لینک های ورودی به وبسایت خودتان را مشاهده کنید و در صورت یافتن لینک های بسیار مضر آن ها را دیس اوو کنید. یکی از ضعف هایی که Moz Pro دارد این است که اکثر امکانات آن مانند ابزارهای مدیریت کمپین و ابزارهای پژوهش مانند Rank Tracker, Crawl Test, On-Page Grader و غیره تنها با خرید اشتراک ماهانه قابل استفاده هستند. قبل از اینکه ما به فکر جگونگی آنالیز سایت رقیب باشیم، باید رقیب خود را پیدا کنیم. اما در بسیاری از صنایع، رقیب شما می تواند در همسایگی شما یا آن سوی دنیا باشد.
وضعیت تگهای متا، باگهای فنی، وضعیت سئوی آن پیج سایت، وضعیت فایل Robot.txt، لینکهای شکسته، متن جایگزین تصاویر و بسیاری از عناصر مهم سئو را به شما گزارش میدهد. با نصب این افزونه بر روی مرورگر کروم میتوانید اطلاعاتی از جمله میزان اعتبار دامنه، میزان اعتبار صفحه، تایتل، متا، تیترهای h2 و دیگر عناصر سایتهای رقیب را مشاهده کنید. نحوه ثبت نام در این سایت را به وفور میتوانید با سرچ در گوگل پیدا کنید. بررسی دقیق رقبا و نتیجه گیری اصولی از رفتار و کارکرد آنها میتواند ما را به عنوان متخصص سئو چندین پله به جلو هدایت کند. Moz قابلیتی که دارد این است که دارای یک بخش به نام mozbar domain authority بوده که بر اساس آن دامنه وب سایت ها را بر اساس یکسری پارامترهای مختلف بین 1 تا 100 امتیاز بندی می کند. در نتیجه بسیاری از سئوکارها بر اساس رتبه بندی دامین اتوریتی Moz وب سایت های مختلف را برای ساخت بک لینک انتخاب می کنند.
تجارت الکترونیک یکی از مهمترین قسمتهای سایت است که به شما نشان میدهد تا چه حد موفق به کسب درآمد و جذب مشتری از طریق سایت خود بودهاید. برای تحلیل تجارت الکترونیک سایت خود، ابزار ماتومو کمکهای بسیار زیادی به شما میکند. اولین و مهمترین ویژگی کلیدی این ابزار، این است که به شما این امکان را میدهد تا روی تمام دادهها و اطلاعات سایت خود، مالکیت کاملی داشته باشید. نحوه انجام این کار به این صورت است که هیچ شخص ثالثی به این اطلاعات دسترسی ندارد و همان طور که گفتیم، شما میتوانید اطلاعات را روی سرور شخصی خود ذخیره کنید. از آنجا که Google به فهرست بندی اول موبایل تغییر یافته است، مهم است که عناصر اصلی (پیوندها ، داده های ساخت یافته و غیره) در هر دو نسخه مطابقت داشته باشند.
این ابزارها کاملا رایگان هستند اما تعدادی از آنها در ایران تحریماند و برای استفاده از آنها نیاز به فیلترشکن خواهید داشت. با کمک ابزار Wayback Machine، امکان سفر به تاریخچه صفحات منتشرشده در هر سایتی برای شما فراهم است. این امکان وجود دارد تا تمام صفحاتی را ببینید که در گذشته در سایتی وجود داشته و در حال حاضر پاک شدهاند. این ذخیرهسازی در برخی موارد مانند سایتهای مهم و پربازدید، حتی شامل صوت، تصویر و نرمافزار هم میشود. از طریق ابزار Generate hreflang tags تگهای hreflang زبان خود را ایجاد کنید تا گوگل متوجه زبان سایت شما شود و صفحات سایت شما را با همان زبان در نتایج جستوجو نشان دهد. با استفاده از افزونه Link Redirect Trace میتوانید مطمئن شوید ریدایرکتهای سایت، کاربران و رباتهای گوگل را به جایی که میخواهید هدایت میکنند.
پس برای شروع تحلیل خود، فهرستی از تمامی رقبای مستقیم و غیرمستقیم خود تهیه کنید. البته استفاده از این کلمات کلیدی برای تولید محتوا، بستگی به همسویی سایت رقیب با استراتژی بازیابی شما دارد. این افزونه دارای دو نسخه پولی و رایگان است؛ که ورژن پولی آن، ابزارها و امکانات بیشتری دارد. به عنوان مثال برای تحقیق کلمات کلیدی تنها به ابزار بسنده نکنید و خودتان هم در کنار ابزار دست به کار شوید. افزونه یواست سئو برای درج تایتل، متا، سایت مپ، درج ریدایرکت و… در سایت به کار میرود. همچنین فاکتورهای سئو سایت را به شما یادآور میشود تا آنها را اعمال کنید.
ابزارهای دیجیتال مانند ahreds و Moz ،semrush نهایت سئو و تحلیل لینکا رقبا و محتوا و حتی بررسی سئو داخلی و سلامت کلی سایت هستند. اگر به دنبال ارتقای رتبه وبسایت خود در نتایج جستجوی گوگل هستید، شرکت داده پردازی فراتک بهترین انتخاب برای شماست. تیم طراحی وب سایت و کارشناسان سئوی فراتک با ارائه خدمات حرفهای و تخصصی، تضمین میکنند که وبسایت شما در کوتاهترین زمان ممکن به رتبههای برتر گوگل دست یابد. با بهرهگیری از استراتژیهای سئوی هدفمند و تحلیل دقیق رقبا، ما به شما کمک میکنیم تا در بازار رقابتی امروز، از سایر رقبا پیشی بگیرید و به اهداف کسبوکار خود دست یابید. اکنون زمان آن رسیده است که بررسی وب سایت خود را شروع کنید و آن مشکلات فنی، داخلی یا خارجی را حل کنید که میتواند بر رتبهبندی شما تأثیر منفی بگذارد. برای نظارت بر سایت و رقابت با رقبای خود به کمک نیاز دارید؟ کافی است که با کارشناسان و متخصصان تیم دیجیتال مارگتینگ شراگیم تماس بگیرید.
Ahrefs SEO Toolbar اکستنشنی رایگان برای مرورگر کروم است که آمار و اطلاعات مختلفی از فاکتورهای سئو را در اختیارتان قرار میدهد. این ابزار بهترین کلمات کلیدی دارای رتبه، موقعیت سایت در SERP گوگل، اطلاعات بکلینکها و ریدایرکتهای هر صفحه را نشان میدهد. ابزار رایگان ماز لوکال این امکان را میدهد تا نحوه نمایش کسبوکار آنلاین خود را در کل وب، پایگاههای جمعآوری داده گوگل و سایر دایرکتوریها برای رتبهبندی نتایج جستجوی محلی بررسی کنید. با ابزار رایگان Keyword Sheeter میتوانید تحقیق کلمات کلیدی، میزان سرچ کلمه کلیدی و هزینه به ازای هر کلیک را بررسی کنید. با کمک این ابزار پس از آنکه موضوع مرتبط با کلمه کلیدی را در سایت answer thepublic وارد کردید، تعداد زیادی سوال پیشنهادی در قالب where ،who ،what به شما نشان میدهد.
https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/