فیلم سینمایی نفس 2021-05-01
داستان فیلم نفس و معرفی فیلم نفس +عکس بازیگران دلبرانه
به جز این تقریبا هیچ صحنهای از فیلم نیست که دوربین آنجا باشد، اما بهار حضور نداشته باشد. وفاداری فیلمساز به زاویه دیدش در تمام صحنهها را باید به حساب نقطه قوت فیلم گذاشت. ۱۲ دقیقه از نسخه به نمایش درآمده فیلم «نفس» در جشنواره فیلم فجر برای اکران عمومی کوتاه شده است.
آریانا گرانده با مژههای بلند و لباسهای عروسکی خود، سبکسری و انرژی گلیندا را زنده میکند. همانطور که گفتیم این هنرمند بازی بسیار روانی دارد، که هیچچیز غیرواقعی در آن دیده نمیشود. او همچنین با دامنه وسیع صدایش بارها و بارها در طول فیلم شوخی میکند و نتهای بلند را به جملات ساده تبدیل میکند.
اگر از تصویربرداری فیلم نفس خوشتان آمده و یا دوستش ندارید، بهتر است بدانید مدیر فیلمبرداری آن ساعد نیکذات بوده است. نظرتان درباره ضرباهنگ و تدوین فیلم نفس چیست؟ تدوین نفس را سجاد پهلوانزاده انجام داده است. اگر صدای نفس بهگوشتان نشسته و یا از آن ناراضی هستید، شما را با صدابردار فیلم نفس یعنی عباس رستگارپور و صداگذار آن یعنی محمدمهدی جواهریزاده و محمد قاسمی آشنا میکنیم. اصغر نژادایمانی طراحی صحنه فیلم نفس را با موفقیت و کسب افتخارات گوناگون انجام نموده و اصغر نژادایمانی طراحی لباس فیلم نفس را با موفقیت و کسب افتخارات مختلف انجام داده است. باورپذیری و منحصربهفرد بودن طراحی چهرههای بازیگران نفس نظر بسیاری را بهخود جلب میکند و این هنر مهرداد میرکیانی در مقام چهرهپرداز یا طراح گریم فیلم نفس است. در مجموع بیش از 91 نفر در تولید فیلم نفس نقش داشتهاند و هر یک از آنها در منظوم یک صفحه اختصاصی دارند.
زمان و روز پخش سریال آبان (لینک دانلود + بازیگران)
بنابراین فیلمنامهنویس با انتخاب چنین شکلی از روایت و بر این مبنا که داستانها و درامهای کوچک و جزیرهای اساس فیلمنامه او را تشکیل میدهد، مسیر سختتری را برای جذب مخاطب انتخاب کرده است. کمکگرفتن از نمایشهای انیمیشن در فیلم نیز اگرچه ایده تازهای نیست، اما با توجه به انتخاب زاویه دید اول شخص کودک در فیلمنامه، ایده زیرکانهایست که به تثبیت شکل روایت از نگاه کودک کمک کرده است. «نفس» به کارگردانی نرگس آبیار، شیوه روایی غیر متعارف و غیر مرسومی را دنبال می کند.
فیلم «نفس» در بخش مسابقه سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر حضور داشت. داستان روایت زندگی پسری بهنام پی پاتل است که خانوادهاش مالک یک باغوحش در هند هستند. در یک سفر دریایی، کشتی آنها دچار حادثه و پی بههمراه تعدادی از حیوانات باغوحش در دریا رها میشود. او تنها انسان بازمانده از این اتفاق است که در یک قایق نجات همراه با یک ببر بنگال بهنام ریچارد پارک در دریا گرفتار شده است. فیلم بیشتر روی ارتباط غیرمعمول میان پی و این ببر و مبارزه برای حفظ پایداری در میانه اقیانوس آرام میپردازد. نخستین اثر داستان فولکلور حسن کچل است که غفور داستان آن را برای بهار و بچه هایش تعریف می کند.
ذکر این مقدمه نسبتا طولانی برای پرداختن به فیلم سینمایی «نفس» ساخته نرگس آبیار خالی از لطف نیست، چراکه فیلم را میتوان در دسته دوم (بدون پیرنگ) قرار داد. حتی تلاشی هم برای پاسخ به میل طبیعی (یا غریزی) ذهن شما برای دیدن یک نقطه عطف یا یک حادثه داستانی (ولو در هر دقیقه ای از فیلم) دیده نمیشود. بازیگران فیلم نفس چه کسانی هستند؟ در نفس بازیگرانی چون مهران احمدی، ساره نور موسوی، پانتهآ پناهیها، گلاره عباسی، جمشید هاشمپور، شبنم مقدمی و سیامک صفری به ایفای نقش و بازیگری پرداختهاند. در فیلم نفس حدود 12 بازیگر جلوی دوربین رفتهاند که از نظر تعداد بازیگران میتوان نفس را یک اثر پربازیگر عنوان کرد.
پانته آ پناهی بازی بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است و باورپذیر است. شبنم مقدمی نیز در نقش کوتاهی که عهده دار شده مسلط و روان به ایفای نقش پرداخته است تا حداقل « نفس » از لحاظ بازیگری اثر قابل قبولی باشد. مثلا داستان معلم سختگیر قرآن که تصویری جسورانه و متفاوت از شرایط روزگار خود را نشان میدهد، از نوع همان درامهای کوچک و موفق فیلم است. یا مشکلات بهار در رفتن به مدرسه و کشمکش او با محیط سخت محل زندگیاش خود یک درام کوچک جذاب در آغاز فیلم است.
این سه نفر با یک قایق کوچک وارد اقیانوس میشوند و در نبردی نابرابر باید با یکی از خطرناکترین موجودات دریایی روبهرو شوند. آروارهها که در لیست فیلم های دریایی ترسناک قرار میگیرد، استانداردهای جدیدی را برای فیلمهای هیجانانگیز و بلاکباسترهای تابستانی تعریف کرد. Jaws اولین فیلمی بود که مفهوم فیلم پرفروش تابستانی را به صنعت سینما نشان داد و موفق شد تماشاگران را همزمان به وحشت بیندازد و مجذوب داستان پرتنش خود کند.
اسامی بازیگران فیلم نفس با بیوگرافی نقش ها
سینمایی که بر مبنای استفاده از یک (یا گاهی چند) قهرمان شکل میگیرد و فیلمنامهنویس خود را ملزم میداند که قهرمان خود را تا سرحد ممکن در بوته آزمایش قراردهد. مثلا جریانی از فیلمها نیز هستند که به لحاظ نداشتن خط داستانی مشخص و شخصیتهای سینمایی واقعی (که پس از این بیشتر توضیح داده خواهد شد) به فیلم های «بدون پیرنگ» مشهور هستند. در چنین فیلمهایی قهرمان (در صورت وجود) لزوما تجربه قطعی و غیرقابل برگشتی را از سر نمیگذراند، مضامین واحد و در دسترس نیستند و سیر حوادثی مشخصی برای نیل به هدفی خاص (مضمون) در نظر گرفته نمیشوند. در این تعریف، پیرنگ همان خط سیر حوداثی است که فیلمنامهنویس برای نیل به مضمون طراحی کرده است تا از طریق درگیرکردن شخصیت با این حوادث، شخصیت او را به مخاطب بشناساند.
شیرین، زن خانهداری که سالها با عشق برای خانوادهاش تلاش کرده، متوجه میشود که دیگر جایی در قلب بهمن و حتی پسرش ندارد. بهمن به خاطر فاصله احساسی بین خود و همسرش، با زنی به نام رعنا (بهنوش طباطبایی) رابطه دارد و از طرف دیگر، پسرش هم از مادرش فاصله گرفته است. و در بخش مسابقه بیستمین جشنواره بینالمللی فیلم شبهای سیاه تالین حضور دارد.
اما دریغ از حادثه یا بحرانی واقعی که شخصیتها را مجبور به انتخاب و نمایش شکل واقعی شخصیتشان کنند. بهار، نادر، کمال و مریم پر از رویاهای کودکانهاند که قرار است رنگ حقیقت به خود بگیرد و حتی انقلاب و جنگ هم نمیتواند آنها را از رویاهایشان دور کند. صدای غنی و مخملی سینتیا اریوو زیر بار طرد شدن و تمسخرهای الفابا میشکند. الفابا که بیشتر توسط پدرش طرد شده و توسط دیگران موردتمسخر قرار میگیرد، از دوران کودکی به بعد با تفاوتهایش مبارزه میکند، یک مشکل وجودی که او را منزوی و عملا در یک حباب سبز استعاری محصور میکند.
حضور سه بازیگر اصلی یعنی نیکول کیدمن، سم نیل و بیلی زین همراه با فیلمبرداری هوشمندانه و فضای وهمآلود دریا این اثر را به یکی از بهترین فیلم های دریایی تبدیل کرد. بطور کل « نفس » در مقایسه با « شیار 143 » یک عقبگرد برای نرگس آبیار محسوب می شود. شاید اگر نگاه آبیار تا این حد از اواخر دهه ی پنجاه تا ابتدای جنگ تحمیلی پراکنده نبود و دوره واحدی را برای روایت داستانش در نظر می گرفت می شد از « نفس » فیلم بهتری ساخت اما اینگونه نشده است. به گواه تاریخ، سینمای کلاسیک محبوبترین گونه سینمایی در تمام زمانها بوده است.
این اثر، که بر اساس داستان واقعی تامی اولدهام و ریچارد شارپ ساخته شده، سرگذشت دلهرهآور زوجی را روایت میکند که در سال ۱۹۸۳، در میان یکی از مرگبارترین طوفانهای اقیانوس آرام گرفتار شدند. The Perfect Storm جزو بهترین فیلم ها درباره نبرد انسان و دریا بهشمار میرود. این فیلم براساس واقعیت از روی کتابی بههمیننام نوشته سباستین یونگر ساخته شد. فیلمی که قرار است در روایتش از زندگی و زیست سخن بگوید و زمان و جغرافیای خاصی را مد نظر قرار دهد نیاز به شخصیت هایی باور پذیر دارد. مادربزرگ با لهجه قمی خود، غفور با ته لهجه قمی / یزدی خود، بهار و خواهران و برادرانش با ظاهر و اطفاری مربوط به جغرافیای فیلم، همه و همه توانسته اند تا شخصیت هایشان را برای مخاطب قابل باور کنند. ارتباط آنها با یکدیگر و ارتباط تکنیکال گریم و طراحی لباس با کاراکتر ها منجر شده است تا آنها از دل واقعیت با ما سخن بگویند.
مجله مووی مگ، به جدیدترین رویدادهای سینما و تلویزیون ایران و جهان می پردازد
وقتی صحبت از بهترین فیلم خارجی میشود، کمتر اثری به اندازه تایتانیک در ذهنها ماندگار است. این فیلم نهتنها درباره مقابله با طبیعت را به تصویر میکشد، بلکه داستان انسانهایی را روایت میکند که برای زندگی و موفقیت، دست به خطر میزنند. پایان تلخ و تکاندهنده فیلم، حقیقت بیرحم دریا را نشان میدهد و به یادمان میآورد که گاهی هرچقدر هم قوی باشی، طبیعت قویتر از تو ظاهر خواهد شد. In the Heart of the Sea (در قلب دریا) از آن داستانهای دریایی نفسگیری است که بیننده را درمیان امواج خروشان اقیانوس و تلاش برای حفظ زندگی رها میکند. این فیلم با موضوع دریا ماجرایی را روایت میکند که الهامبخش یکی از معروفترین رمانهای تاریخ یعنی موبی دیک بوده است. از اواخر دهه ۵۰ تا اوایل دهه ۶۰٫ فیلم از حاشیه به متن تاریخی نگاه می کند.نخستین نگاه به بزنگاه های تاریخی از سوی غفور پدر خانواده شنیده می شود.
او و گلیندا به طور جداگانه با یک شاهزاده نهچندان جذاب آشنا میشوند و بهتدریج الفابا عشق را هم تجربه میکند. او میتواند به بروز احساسات خود نزدیک شده و از بعد آسیبدیده و ترسیدهاش فاصله بگیرد. دانشگاه شیز همچنین جایی است، که انسانیت الفابا در نهایت توسط همسالانش تشخیص داده میشود.
شهرزاد ( دیالوگ های ماندگار )
فیلم نفس در میان لیست 100 فیلم برتر تاریخ ایران در سامانه منظوم مرجع ارزشگذاری سینما و تلویزیون، رتبه 52 را با امتیاز و رأی مردم کسب کرده است. فیلم نفس در 2 جشنواره شرکت کرده است و توانسته در مجموع برای 4 مورد نامزد کسب جایزه و برای 2 بار برنده جایزه شود. در دهمین دورهٔ جشنوارهٔ منتقدان و نویسندگان سینمایی، شبنم مقدمی برنده جایزه نقش دوم زن برای فیلم نفس شده است. فیلم شرور بهشدت موردانتظار مخاطبان سینما و علاقمندان به این نوع اثر سینمایی بود؛ بهخصوص افرادی که داستان کلاسیک شهر از را دوست دارند. مخاطبان انتظار زیادی برای اکران و تماشای این فیلم کشیدند؛ اما در بیشتر موارد، انتظارات آنها برآورده نشد.
داستان فیلم نفس
نکته جالب اینجاست که پیش از مریلا زارعی، قرار بود شبنم مقدمی نقش مهدعلیا را بازی کند، اما با انصراف او، این نقش به مریلا زارعی سپرده شد و او هم با بازی درخشانش توانست به خوبی از پس این شخصیت پیچیده بربیاید. جیران با حضور بازیگران مطرح به یکی از پرستارهترین سریالهای این سالها تبدیل شده است. این اثر با فضای تاریخی و داستان عاشقانهای که دارد، توانسته توجه زیادی را به خود جلب کند. ساره نورموسوی بازیگر نقش نفس در فیلم سینمایی نفس (زادهٔ ۱۳۸۵ در قم) بازیگر ایرانی است. به گفته خود ساره او عاشق حیوانات و محیط زیست استوی نخستین بار تصادفاً با نرگس آبیار در حین سفر آشنا شد و در این سفر برای نقش اصلی انتخاب شد.
بیوگرافی همه بازیگران فیلم نفس با عکس جدید
هر یک از این آثار موفق شدند در سطح جهانی مورد توجه قرار گیرند و منتقدان نیز تحسینهای زیادی را نثار آنها کردند. آیا این فهرست را کامل میدانید یا فکر میکنید جای فیلمی در آن خالی است؟ نظرات خود را با ما و سایر خوانندگان به اشتراک بگذارید. اسپیلبرگ بهجای نمایش مداوم کوسه از تکنیک کمتر نشان دادن و ترسناکتر شدن استفاده میکند. حضور نامرئی کوسه در بسیاری از صحنهها، حس ناامنی را به اوج میرساند و تماشاگر را در هر لحظه در انتظار حملهای ناگهانی نگه میدارد.
زمان پخش سریال گلجمال از شبکه جم تی وی (دوبله فارسی) + بازپخش
در کنار این مشکل، شخصیت پردازی و دیالوگ های ضعیف و شعاری نیز در فیلم مشاهده می شود که به نظر می رسد به مصلحت در فیلم گنجانده شده و دربرگیرنده تفکرات خاص محسوب می شود. این دیالوگ ها و موقعیت ها در پیشبرد داستان نقشی ندارند و حتی به شکل گیری درام نیز کمکی نمی کنند. به جز صحنههای مربوط به عزاداری در یزد که از شخصیت جدا میشود و با تصویربرداریهایی از بالا و با سرعت زیاد، بیشتر یادآور دکوپاژ یک فیلم اکشن است.
نقد فیلم شرور (Wicked) : روایتی موزیکال از جادوگر شهر از
بازی مریلا زارعی در بادیگارد نه تنها توجه منتقدان را جلب کرده، بلکه به فیلم عمق و احساس ویژهای بخشیده که در کنار بازیهای دیگر بازیگران مانند پرویز پرستویی، تجربهای به یادماندنی برای مخاطب میسازد. مریلا زارعی با ظرافت تمام توانسته بین تردیدها و فشارهای درونی شخصیتش، بهصورت ملموس و باورپذیر بازی کند. احساساتی که در چهرهاش منعکس میشود، از درگیریهای ذهنی و احساسی یک زن در شرایط دشوار حکایت دارد. او به خوبی توانسته احوالات یک زنِ گرفتار میان عشق، حمایت و مسئولیتهای زندگی را به بیننده منتقل کند، بهگونهای که تماشاگر کاملاً با شخصیت نرگس همذاتپنداری میکند.
الفابا کسی است که از طرد شدن و اندوه به عشق، سختگیری و در نهایت خشم میرسد. به همین دلیل است که با اینکه الفابا شخصیت منفور فیلم محسوب میشود که قرار نیست کسی برایش سوگواری کند، مخاطب بهخوبی او را در قلب خود راه میدهد. حتی کار به جایی میرسد که با تمام شدن فیلم، هیچکس دوست ندارد الفابا به جادوگر بدجنس غرب تبدیل شود.
در ادامه نشان داده میشود که، هم الفابا و هم گلیندا تازه وارد دانشگاه شیز شدهاند. اگرچه الفابا بهعنوان دانشجو در این دانشگاه ثبتنام نکردهاست، اما آنجا است تا به خواهر کوچکتر و معلولش کمک کند. اما معلم سختگیر دانشگاه شیز یعنی مادام موریبل با بازی میشل ییوی متکبر و افسانهای که از محدودیتهای صوتی خود عبور میکند، پتانسیلهای بالقوهای را در الفابا میبیند. این یک اتفاق بهظاهر بد است که به یک نتیجه شاید خوب منجر میشود. گلیندا از مادام موریبل میخواهد که به او هم درس جادوگری بدهد ولی مادام هیچ استعدادی در او نمیبیند.
اغلب ملودرام ها و درام های سینمایی را می توان در تلویزیون نیز دید و همان تاثیری را که قرار است در سینما از آن بپذیریم را پذیرفت. اما نفس اینگونه نیست، فیلمبرداری و موسیقی به همراه طراحی صحنه توانسته است تا فیلم را در ابعاد بزرگ پرده سینما لذت بخش کند و به اثر جزئیاتی بدهد که تنها در پرده قابل ردیابی است. نفس به حتم در این پارامتر از فیلم های سال پیش جشنواره پیشی می گیرد .
این فیلم، با حضور بازیگرانی مثل بهرام رادان، محمدرضا فروتن، پولاد کیمیایی و سعید پیردوست، یکی از آثار بهیادماندنی مسعود کیمیایی است. اگر به داستانهایی پر از جزئیات و احساس علاقه دارید، سربازهای جمعه یکی از همان فیلمهایی است که ارزش تماشا دارد. داستان از جایی شروع میشود که تامی (با بازی شیلین وودلی) و ریچارد (با بازی سم کلافلین) که عاشق ماجراجویی و سفرهای دریایی هستند، تصمیم میگیرند یک قایق تفریحی را از تاهیتی به سن دیگو برسانند. همهچیز رویایی به نظر میآید؛ اما ناگهان طبیعت بیرحم چهره واقعیاش را نشان میدهد.
رمانی عامه پسند که داستان یک دختر یتیم را روایت می کند.داستان کوتاه مرد خون فروش نوشته حسین تمنایی نیز دیگر داستانی است که اشاره ای کوچک به آن می شود. شاید زیباترین ارجاع نفس به داستان راستان شهید مرتضی مطهری است که داستان جبیر و ذلفا به شکل انیمشین توسط بهار روایت می شود. سیمرغ نیز در فصول آخر فیلم ارجاع دیگری است به ادبیات که بهار را به دنیایی دیگر می برد.
اقیانوس بهعنوان یک پسزمینه ترسناک و بیرحم عمل میکند که هرگونه کمک یا فرار را غیرممکن میسازد. حس تنهایی و درماندگی شخصیتها در برابر یک تهدید انسانی که هیچ راه گریزی از آن وجود ندارد، باعث میشود که فیلم تا لحظه آخر بیننده را درگیر خود نگه دارد. جیمز کامرون در این فیلم با دقتی کمنظیر جزئیات غرق شدن Titanic را بهتصویر میکشد و همزمان با روایت عاشقانه جک و رز، حس تعلیق و وحشت این حادثه واقعی را نیز به اوج میرساند. جلوههای ویژه فیلم در زمان خود انقلابی بودند و هنوز هم پس از گذشت سالها، بهعنوان یک شاهکار بصری شناخته میشوند.
او با بازی در این مجموعه توانست خودش را بازیگری توانمند معرفی کند و قدمهای اولش در دنیای بازیگری را محکم بردارد. «دبیرستان خضرا» هنوز هم برای بسیاری از مخاطبان آن دوره، یادآور خاطراتی شیرین و داستانهایی نزدیک به واقعیت زندگی است. قلب دریا بهخوبی حس درماندگی، وحشت و نبرد انسان با طبیعت را بهتصویر میکشد. جلوههای ویژه چشمگیر فیلم، امواج سهمگین، نهنگ عظیمالجثه و صحنههای سرسختانه خدمه که برای زنده ماندن تلاش میکنند، مخاطب را به دل این ماجرا میبرد.
{معرفی سریال های تلویزیون در نوروز و رمضان 1404 (زمان و روز پخش)
|}نام این شیوه روایی از منظر نظریه پرداز روایت در فیلم داستانی ،دیوید بوردول، شیوه روایت هنری نامیده می شود. شیوه ای که وابسته به جهان بینی و زیست هنرمند است و در واقع اثر داستانی از تجربه او در زندگی اش بر می خیزد. بنابر این تعریف شیوه روایت هنری شیوه ایست که نمی خواهد داستانگویی کلاسیک را دنبال کند. در این شیوه ذهنیت شخصیت اصلی به جای عینیت می نشیند، منطق در وقایع جای خود را به تصادف می دهد و شخصیت به جای رویداد اهمیت پیدا می کند. در نهایت نیز غافلگیری در این نوع روایت جایگزین تعلیق کلاسیک می شود.
شکیبه با رفتارهای مثبت و حمایتیاش، نقش معلمی تأثیرگذار را به تصویر میکشد و همین موضوع باعث شد این شخصیت به یادماندنی شود. داستان فیلم در شهری ساحلی بهنام آمیتی جریان دارد؛ جاییکه حمله یک کوسه عظیمالجثه، جان چندین نفر را میگیرد و ترس و وحشت را در دل مردم میاندازد. کلانتر برودی (روی شایدر)، زیستشناسی دریایی بهنام هوپر (ریچارد درایفس) و یک شکارچی کوسه بهنام کوئینت (رابرت شاو) تصمیم میگیرند این شکارچی مرگبار را از بین ببرند.
مریلا زارعی یکی از بازیگران مطرح در سینما و تلویزیون ایران است که با بازی حرفهای خودش توانسته جایگاه ویژهای در دل مردم پیدا کند. او با بازی ساده و صادقانه، احساسات واقعی را به خوبی به بیننده منتقل کرد و خیلی زود محبوب شد. سکوت قبرستانی ترکیبی از تعلیق، وحشت و مبارزه برای بقا در فضایی محدود و ایزوله ارائه میدهد.
هرچند گلیندا همچنان شخصیت خوب خود را تا پایان داستان حفظ میکند. البته اینجا پایان داستان نیست، چون در اوج روایت، فیلم به پایان میرسد و باید منتظر ساخت و اکران بخش دوم آن باشیم. این افتخارات و جوایز فقط بخشی از مسیر درخشان مریلا زارعی در سینما و تلویزیون ایران بوده که او را به یکی از محبوبترین و موفقترین بازیگران زن تبدیل کرده است. مریلا زارعی، بازیگر دوستداشتنی و محبوب سینمای ایران، متولد ۲۵ فروردین ۱۳۵۳ در تهران است، اما اصالت اصفهانی دارد. شاید جالب باشد بدانید خواهر کوچکتر او ملیکا زارعی، همان خاله شادونه محبوب بچههای دهه ۸۰ است. در این مطلب چطور، قصد داریم نگاهی به دنیای حرفهای و زندگی شخصی مریلا زارعی بیاندازیم، از دوران کودکیاش گرفته تا روزهایی که سیمرغهای متعدد را به خانه برد.
اما عدم شکلگیری یک درام پیوسته و به عبارت سادهتر یک نخ داستانی واحد (یا حتی غیر واحد) در فیلم مشهود است. این در صورتی است که ماجرای تنگی نفس «غفور» (مهران احمدی) و آروزی دائمی «بهار» را برای آن که در آینده دکتر تنگی نفس (!) شود موضوع درام غالب فیلم در نظر نگیریم. چرا که درام می تواند با چنین ویژگی شروع شود اما نمیتواند در همین سطح باقی بماند. برای مثال اگر موضوع تنگی نفس «غفور» منجر به شکلگیری مجموعهای از اتفاقات میشد که مسیر زندگی «بهار» یا خود او را دچار تغییرات مهم میکرد، میتوانست زمینهساز یک درام باشد.
{نقد و بررسی فیلم نفس
|}ساره نورموسوی در سال ۹۵ لوح تقدیر بهترین بازیگر زن برای فیلم نفس جشنواره بینالمللی مقاومت تهران را از آن خود کرد. مریلا زارعی در این سریال با بازی جذاب و متفاوتش در نقش یکی از شخصیتهای اصلی، توانسته توجه مخاطبان را جلب کند و به خوبی در کنار دیگر بازیگران خود را نشان دهد. یونس پس از فارغالتحصیلی برای ستوان آگاهی فعالیتش را آغاز میکند. اما این فقط آغاز ماجراست؛ جستوجوهای او برای یافتن حقیقت، او را به واقعیتهای پیچیده و تلخی هدایت میکند که نهتنها گذشته پدرش، بلکه مسیر زندگی خودش را نیز دگرگون میکند. این سریال، هم تصویری از چالشهای شغلی و شخصی پلیس جوان ارائه میدهد و هم داستانی تأثیرگذار از تلاش برای حقیقت و عدالت را روایت میکند.
کریس همسورث در نقش اوون چیس، ملوانی شجاع که باید خدمه را زنده نگه دارد، بازی فوقالعادهای ارائه میدهد و وزن احساسی داستان را بهخوبی منتقل میکند. این ها نگرش هایی هستند که با دیدن انیمیشن در ذهن مخاطب شکل می گیرند. انیمیشن نفس پس از تزریق ابعاد گفته شده به فیلم، از دو منظر دیگر نیز قابل تامل است. انیمیشن فضاسازی کودکانه دارد و ذهن کودکانه بهار را به خوبی تصویر می کند. ذهنی که در برابر قواعد از رئالیتی قصه، داستان می پروراند و جهان خودش را می سازد. به علاوه این ها درک موقعیت های تراژیک و سنگینی نشان دادن شرای خانواده بهار در شاکله اثر توسط انیمیشن دچار ضعف و رقیق شدن می شود که این مسئله دنبال کردن فیلم توسط مخاطب را قابل تحمل تر می کند.
فیلم شرور فروش بالایی در گیشه داشته و بعضی از جنبههای آن، نظر مثبت منتقدان را بهدست آوردهاست. یک نکته خاص درباره این فیلم بازی و آواز خواننده جوان آریانا گرانده است. باوجود اینکه این هنرمند از کودکی در آثار سینمایی و تلوزیونی زیادی بازی کردهاست، شرور به او درخشیدن در یکی از نقشهای اصلی فیلم را پیشنهاد میدهد. فیلمی که در آن بیشتر از هر زمان دیگری دامنه وسیع آوازی و صدای آریانا گرانده شنیده میشود. اما جدای از این موضوع، آیا این موزیکال متفاوت ارزش تماشا دارد؟ در این مقاله مایکت قرار است فیلم شرور را بیشتر معرفی و بررسی کنیم. او در مدرسهای درس میخواند که جلسات نقد فیلم و بحثهای اجتماعی برگزار میشد و همین فضا، جرقه علاقهاش به هنر و بازیگری را زد.
سپس کمک غفور به یک پیرمرد و بعد فضای مدرسه ابتدایی بهار که انقلاب بر روی آن تاثیر گذاشته است. فصل ورود امام(ره) که در بهشت زهرا می گذرد فصلی مهم است که خانواده بهار در آن حضور دارد و نیز عاشورای آن سال. فیلم با گزینش این وقایع به سراغ دفاع مقدس می رود و رفتن رزمندگان از جمله غفور پدر بهار را در دستمایه تاریخی اثر قرار می دهد. فیلم سینمایی «نفس» سومین ساخته نرگس آبیار از ۱۹ آبان ماه به سرگروهی سینما کوروش اکران شده است. «زیر سقف دودی» داستانی تأثیرگذار از زندگی زنی به اسم شیرین (مریلا زارعی) است که در زندگی زناشویی با همسرش بهمن (فرهاد اصلانی) دچار مشکلات جدی شده است. این داستان به مشکل بزرگ طلاق عاطفی در خانوادههای ایرانی میپردازد.
فیلم سینمایی اگر فردا بیاید
فیلم سینمایی اگر خدا بخواهد
فیلم سینمایی اگر میشد
فیلم سینمایی اگر فقط
فروش فیلم سینمایی ساعت ۶ صبح
فروش فیلم سینمایی تمساح خونی
فروش فیلم سینمایی سال گربه
فروش فیلم سینمایی قلب رقه
فروش فیلم سینمایی مفت بر
فروش فیلم سینمایی قیف