چگونه با تبلیغات اینستاگرام برند خود را مطرح کنیم؟2020-04-16
چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم؟ از شروع تا موفقیت کانون آگهی و تبلیغات واژه گستر
Facebook Ads Manager به شما این امکان را میدهد تا هدفگذاری دقیق، بودجهبندی، زمانبندی و گزارشگیری را انجام دهید. شما میتوانید مخاطبان هدف خود را بر اساس سن، جنسیت، مکان، علایق و رفتارهای آنلاین انتخاب کنید و تبلیغات خود را به دقیقترین شکل ممکن به آنها نمایش دهید. تبلیغات در بخش اکسپلور به شما کمک میکنند تا به مخاطبان جدیدی دسترسی پیدا کنید که به دنبال محتوای جدید و جذاب هستند. این نوع تبلیغات میتوانند به طور قابل توجهی دامنه دیدهشدن محتوای شما را افزایش دهند. این 29.9 درصد از کل کاربران اینترنت و 23.9 درصد از افراد بالای 13 سال در سراسر جهان است. تبلیغات اینستاگرام نیز به طور قابل توجهی بر احساسات برند تأثیر میگذارد.
۷. بهینهسازی پروفایل و بیوگرافی
شاید بخشی از موفقیت کسب و کار شما به تبلیغات اینستاگرام وابسته باشد. دقت داشته باشید که برای برگزاری مسابقات اینستاگرامی با هدف تبلیغات سه فاکتور مهم و اساسی وجود دارند. این موارد شامل شفافیت دربارۀ هدایا، صداقت و عادلانه بودن قوانین مسابقه است. اگر چه این روش تبلیغ نویسی در اینستاگرام بسیار شایع و اثرگذار است؛ اما ممکن است بعد از اتمام مسابقه تعداد فالوئرهای شما ریزش داشته باشد. برای جلوگیری از این اتفاق میتوانید با تولید محتوای جذاب و کاربردی فالوئرهای خود را حفظ کنید.
یکی دیگر از راه های تسهیل برند شدن در اینستاگرام استفاده از متون مناسب است. برای اینکه بتوانید در دیدگاه مخاطبان خود نگرش مثبتی ایجاد کنید باید از کپشن های مناسب و اعتماد سازی استفاده کنید. برای اطلاعات دقیقتر در این زمینه میتوانید مقالۀ تفاوت بازاریابی و تبلیغات را بخوانید. شما باید تغییر مدام لینک ها را، بخصوص در زمان ترفیع و ارائه محصول جدید درنظر بگیرید. این مورد میتواند صفحه ی اصلی، لیست محصولات جدید یا حتی وبلاگ شما باشد که هریک می تواند در بازه ی زمانی معلوم ارزش بیشتری را به برند شما بدهد.
از ابزارهای تحلیل اینستاگرام بهره ببرید تا بفهمید محتوا و استراتژی برندینگ شما چطور عمل میکند. اندازهگیری پیشرفت خود و تغییراتی که لازم است برای بهبود راهبرد برندینگ خود انجام دهید. استفاده از عکسها باکیفیت بالا، بیوگرافی خلاقانه و لینک به وبسایت یا صفحه دیگر شما میتواند به جلبتوجه مخاطبان کمک کند. واکنشگرا یعنی چه؟ یعنی اینکه وبسایتی که صفحات آن واکنشگرا است، در کامپیوتر یا موبایل به شکل درست نمایش داده میشود.
به این ترتیب شما توانستهاید با استفاده از شهرت و اعتبار این افراد نام برند خود را تبلیغ و به فروش بیشتری دست پیدا کنید. به طور مثال میتوانید به کمک اپلیکیشن های ویرایش تصاویر اینستاگرام چند تصویر یا ویدیو جذاب از محصولاتتان را در پیج خود به اشتراک بگذارید. در کپشن به جای دادن اطلاعات خرید محصول، لینک دانلود اپلیکیشن یا آدرس وبسایت خود را به مخاطبین معرفی کنید.
ابزار دیگری نیز وجود دارند که با کمک آنها نیز می توانید پیج خود را تحلیل کنید برای آشنایی یا این ابزار پیشنهاد میکنیم مقاله بهترین ابزارهای آنالیز اینستاگرام را مطالعه کنید. برای تبدیل کردن پیج شخصی به پیج بیزینس باید به بخش تنظیمات (Setting) اکانت خود بروید و گزینه Switch to Business Profile را انتخاب کنید. حالا پیج شما به یک پپج کاری یا بیزینس تبدیل شده که کلی ویژگی جذاب و کاربردی در اختیار شما قرار میدهد. اکنون میتوانید بر روی جزئیات اکانت خود کار کنید؛ به طور مثال حوزه فعالیت خود را انتخاب کنید، اطلاعات تماس خود مثل آدرس ایمیل، شماره تماس، آدرس فروشگاه حضوری و آدرس سایت را وارد کنید.
روش اول: اکانت شخصی خود را به اکانت بیزینس تبدیل کند
صفحۀ اینستاگرامی سفورا که یک برند آرایشی فرانسوی است، نمونهای از نمایش خلاقانۀ محصولات و برجستهکردن جذابیت هر محصول است؛ هر محصول بهخودی خود یک شخصیت جدا و جذابیت متفاوت دارد. این روش برای کسبوکارهای محصولمحور مفید است؛ یعنی عکسگرفتن از محصولات با پسزمینههای مختلف، همراه با لوازم جانبی سرگرمکننده و از زوایای مختلف. برندینگ در اینستاگرام، گرفتن فالوور و ایجاد تعامل، شدنی است؛ ما چرا نتوانیم؟ این ۱۰ موضوع را در نظر بگیرید. همان طور که میبینید، از تصاویر زیر که صفحه برند Nike را نشان میدهد، بهخوبی میتوان به ماهیت آن پی برد. ماهیتی که از تولید کفشهای مناسب دویدن شروع شد و حالا با وجود تولید انواع دیگر محصولات، همچنان کفشها هسته مرکزی فعالیتهای این برند هستند.
همچنین، استفاده از دکمههای CTA واضح و جذاب، کاربران را به انجام اقدامات مورد نظر (مانند خرید یا ثبتنام) تشویق میکند. در دنیای امروز، برای خرید و مشاهده محصولات، بیشتر افراد به جای رفتن به فروشگاهها و پاساژها، از اینستاگرام استفاده میکنند. هر پیج اینستاگرامی، یک فروشگاه آنلاین برای انواع کسب و کارها تبدیل شده است. اما سوال اصلی اینجاست که کدام فروشگاه میتواند بیشترین مشتری را جذب کند؟ فروشگاهی که هنر تبلیغ را بلد باشد! پس چگونه میتوانیم در اینستاگرام بهتر تبلیغ کنیم؟ این سوال ممکن است برای شما به عنوان یک فروشنده، اهمیت داشته باشد. شما تنها به فالوورهایی نیاز دارید که واقعا به محتوای پیجتان علاقه داشته باشند.
ویدیوهای کوتاه مانند ریلز در اینستاگرام بسیار محبوب هستند و میتوانند بدون نیاز به هزینههای بالای تولید، برند شما را معرفی کنند. شما میتوانید محتوای آموزشی، نکات کوتاه یا حتی چالشهای سرگرمکننده بسازید تا مخاطبان بیشتری جذب کنید. همکاری با آنها میتواند هزینههای تبلیغاتی شما را کاهش دهد و همچنان به شما کمک کند تا به مخاطبان هدف خود برسید.
پیش از سوار شدن روی موج ترندهای روز اینستاگرام باید به تناسب این ترند با کسب و کار خود توجه کنید. اگر یک ترند باعث مخدوش کردن تصویر برند شما در ذهن مخاطب شود و ارزشهای منفی به همراه داشته باشد، قطعا گزینه خوبی برای موج سواری نیست. تفاوتی ندارد که مخاطبانی که به برند، محصولات و خدمات شما علاقهمند هستند، کجا باشند. بازاریابی اینترنتی این امکان را در اختیار شما قرار میدهد که به همۀ مخاطبان علاقهمند دسترسی داشته باشید و بازاریابی هدفمند را اجرا کنید. این قبیل از چالش و تبلیغات اینستاگرام برای معرفی برند و کسب و کارها بهترین انتخاب ممکن هستند.
در تکمیل پروفایل خود میتوانید نام کسبوکار، آدرس وبسایت، نام کاربری و بیو (Bio) را تکمیل کنید. استفاده از این قابلیت در استوریها باعث میشود بازاریابی موفقی را تجربه کنید. برای مثال شما میتوانید رویدادها، هدایا و تبلیغات متنوع با لینکهای متمایز را با کاربران خود به اشتراک بگذارید. «درآمد خوبی از فروش در کانال روبیکا به دست میآورم» یا «با تولید محتوا و تبلیغ در کانالم در روبیکا،... در اینجا مقالهای با کمک منابع معتبر گردآوری کنیم تا راهنمای شما برای برندینگ در اینستاگرام باشد.
- {
- کافی است با صرف کمی زمان درمورد آنها مطالعه کنید تا در نهایت بهترین روش های تبلیغات در اینستاگرام را بشناسید. |}
- با استفاده از ابزارهایی مثل ریلز، استوری و خرید درون برنامهای، این پلتفرم به شما امکان میدهد تا بهطور خلاقانه و مستقیم با مشتریان ارتباط برقرار کنید. {
- اگر مقصد را برندینگ در اینستاگرام بدانیم، مسیر پر پیچوخمی پیش رو داریم! |}{
- در نتیجه مخاطبان هدف بدون شنیدن نام و یا دیدن محصولات, برند شما را میان دیگر پست ها خواهند دید. |}
- سعی میکنم در مقالهای جدا، بهطور کامل تبلیغات اسپانسری را بررسی کنم.
- بهترین روش برندسازی در اینستاگرام، تبلیغاتی است که به طور هوشمندانه انجام میشود.
برای آنکه آوازه و نام کسبوکارتان در ذهن مردم بماند، راه طولانی در پیش دارید؛ ولی ناامید نشوید و خودتان را بهروز نگهدارید. مسئلهٔ بعدی هم آوردن شعار برند در بیو است؛ همچنین کالتواکشن خرید محصولاتی که در پیج آموزش میدهد. این ویژگی در کنار تصاویر بصری ساده حالت مینیمال، ولی زیبا به پیج میدهد. از طرفی به خوبی از پتانسیل ریل برای افزایش تعامل مخاطب استفاده میکند.
{صفحه لندینگ چیست؟ آشنایی با انواع صفحه لندینگ سایت
|}یکی از زیبایی های اینستاگرام این است که قابلیت های تبلیغات را دار اما فارغ از این امکان در اینستاگرام، میتوانید فالوورهای خود را به صورت ارگانیک بسازید. این امکان اجازه میدهد تا یک رابطه بسیار طبیعی بین برند شما و دنبال کنندگان شما از ابتدا اتفاق بیفتد، در مقابل ارتباط اجباری با تبلیغات پولی. فروش همان چیزی است که بیشتر صاحبان کسب و کار برای آن تلاش میٰکنند، و وقتی صحبت از مزایای اینستاگرام به میان میآید، تفاوتی ندارد. بیش از یک سوم از کاربران اینستاگرام از اینستاگرام برای خرید آنلاین یک محصول استفاده کردهاند که باعث میشود ۷۰ درصد بیشتر از کاربران غیر اینستاگرام این کار را انجام دهند. همچنین میتوانید پستهای معمولی را تقویت کنید تا آنها را در معرض مخاطبان هدف قرار دهید، برای مدت زمان مشخصی، و همچنین کمپینهای کامل ایجاد و اجرا کنید.
نتایج همکاری با اینفلوئنسر را به دقت بررسی کنید تا بتوانید اثرگذاری آن را ارزیابی کنید. بررسی میزان تعامل، افزایش دنبالکنندگان و تاثیر بر فروش میتواند به شما در ارزیابی موفقیت همکاری کمک کند. این تبلیغات در میان پستهای عادی فید کاربران نمایش داده میشوند و به شما امکان میدهند تا به طور مستقیم با مخاطبان تعامل داشته باشید. رقابت شما میتواند یکی از بهترین منابع اطلاعاتی شما در مورد آنچه در اینستاگرام کار میکند و کار نمی کند باشد.
این ابزار سادهتر از Ads Manager است و به شما امکان میدهد تا پستهای خود را به راحتی تبلیغ کنید. با استفاده از Instagram Promote میتوانید پستهای معمولی خود را به تبلیغات تبدیل کنید و مخاطبان بیشتری جذب کنید. این ابزار به شما امکان میدهد تا به سرعت و به سادگی تبلیغات خود را راهاندازی کنید و نتایج را بررسی کنید. بررسی رقبا و بازار هدف به شما کمک میکند تا فرصتها و تهدیدها را شناسایی کنید. بررسی کنید که رقبا چگونه تبلیغ میکنند و چه نوع محتوایی بیشترین تعامل را دارند.
به دلیل اینکه اغلب کاربران با استفاده از موبایل وارد اینستاگرام میشوند، خیلی مهم است که لندینگ پیج شما، برای کاربران به درستی نمایش داده شود. روشهای مختلفی برای تبلیغات اینستاگرام وجود دارد که هر کدام بازدهی خاص خود را دارد. بسته به شرایط کاری یا طبق سلیقه خود، میتوانید از این روشها برای تبلیغات استفاده کنید. سعی کردهام در این مقاله بهطور کامل بحث تبلیغات اینستاگرامی را توضیح بدهم تا بتوانید بیشترین بازدهی را بگیرید.
50 درصد از مردم میگویند که پس از دیدن تبلیغات خود در پلتفرم، کسب و کارها را جالبتر میدانند. این پلتفرم اجتماعی ماهانه بیش از 2 میلیارد کاربر دارد و 90 درصد از افراد عضو آن حداقل یک پیچ کاری را دنبال میکنند. با در نظر گرفتن این موضوع، عجیب نیست که اینستاگرام را به عنوان مهمترین رسانه اجتماعی برای برندها بدانیم.
اگر محتوای شما جذابیت کافی را نداشته باشد، با وجود این که در دید افراد قرار می گیرد اما نظر آن ها را به خود جلب نمی کند. در نتیجه شما فقط برای چیزی سرمایه گذاری کرده اید، که نه تنها نتیجه مثبتی برای شما ندارد، بلکه موجب عصبانیت کاربران نیز می شود. تبلیغات اسپانسری، یکی از ابزارهای پرقدرت اینستاگرام است که با استفاده از آن میتوانید به راحتی و با تاثیرگذاری بالا، محصولات و خدمات خود را به مخاطبان مناسب معرفی کنید.
برند هویت از برندسازی این است که در ذهن مخاطب جایگاهی بدست بیاورد و داستان یک شرکت است که آن را از رقبای فروش محصولات یا خدمات مشابه متمایزمی کند. برندسازی موثر به شرکت ها کمک می کند تا خود را از رقبای خود متمایز کنند و یک پایگاه مشتری وفادار ایجاد کنند. یکی از روش های تبلیغات در اینستاگرام این است که از قدرت اینفلوئنسرها و اینستاگرامرها استفاده کنید چرا که آنها مخاطبین زیادی دارند و معمولا هر نوع محصولی را به مخاطبان خود معرفی میکنند.
برای پیروزی در بازار محصولات و خدمات ویژه خود و کنار زدن رقبا شما نیاز دارید روشهای جدید تبلیغات در اینستاگرام را بشناسید و از آنها برای معرفی برند خود استفاده کنید. از آن جایی که اینستاگرام به یکی از قدرتمندترین و محبوبترین پلتفرمهای رسانه اجتماعی تبدیل شده است. با تعیین هدف، ایجاد پروفایل جذاب، استراتژی محتوا، استفاده از هشتگها و هماهنگی بصری، میتوانید برند خود را به موفقیت برسانید.امیدوارم که این مقاله نیز به شما در بهبود برندینگ در اینستاگرام کمک کند. این روزها نرخ هزینه تبلیغات در اینستاگرام افزایش یافته و خیلی از افراد به دلیل محدذودیت بودجه نمیتوانند هزینه مستمر و زیادی برای تبلیغات پرداخت کنند اگ در همچین شرایطی هستید.
ابتدا باید یک صفحه بیزینسی ایجاد کنید و حدود 20 الی 30 پست منتشر کنید. برای این کار می توانید از مشاوره رایگان مجموعه افراک نیز بهره مند شوید. در ابتدا باید بگوییم که چالشهای اینستاگرامی در واقع نوعی مسابقه بوده و شباهت زیادی با مسابقات اینستاگرامی دارند. البته تفاوت این دو روش تبلیغ نویسی در اینستاگرام، در نحوه برگزاری مسابقه است. در این چالش شما از فالوئرهای خود دعوت میکنید که محصول یا برندی را تبلیغ کرده و با این اقدام شانس برنده شدن در چالش را به دست آورند. با توجه به اطلاعاتی که دربارۀ مزایای تبلیغات در اینستاگرام به دست آورید، حتماً شما نیز تمایل دارید هر چه زودتر به این منظور اقدام کنید.
سپس ببینید چه تعداد مخاطب و دنبال کننده ی ( followers ) جدید به بازدید از صفحه ی اجتماعی شما آمده، و آیا به سطح تعامل مورد نظرتان از جانب مخاطبان رسیده اید یا خیر. مد نظر داشته باشید که در زمینه طراحی و عکس برداری مدیری با تجربه استخدام کنید. این تبلیغات باید به گونهای طراحی شوند که مخاطبان را به خرید محصولات یا خدمات شما ترغیب کنند. تبلیغات در واقع، برند نوپای شما را به همه معرفی میکنند و به شما این فرصت را میدهند تا به یکباره مشتری زیادی برای کسب و کار خود جذب کنید. اما برای تبلیغات موثر در اینستاگرام، چه کارهایی باید انجام دهیم؟ استراتژی تبلیغات برند را چگونه مشخص کنیم؟ برای اینکه با تبلیغات اینستاگرامی آشنا شوید، مقاله زیر را مطالعه کنید. برگزاری مسابقات یا ارائه هدایا در اینستاگرام به افزایش تعامل و جذب فالوورهای جدید کمک میکند.
اگر برای شروع به کمک نیاز دارید، در اینجا بهترین نکات ما برای بازاریابی در اینستاگرام است. در این مطلب سعی کردیم به سوال «چگونه در اینستاگرام تبلیغ کنیم» پاسخ کامل دهیم. اگر درباره اقدامات مختلف برای اجرای تبلیغات در اینستاگرام سوالی دارید، حتما از طریق دیدگاه با ما در میان بگذارید. استفاده از هشتگها (hashtag) در اینستاگرام میتواند برند شما را به نمایش بگذارد. از هشتگهایی با ترافیک بالا و مرتبط با محتوا استفاده کنید تا بیشترین تأثیر را بر نمایش صفحات خود داشته باشید. ارتباط نزدیکتری با فالوورها برقرار کنید و باعث افزایش اعتماد و اعتبار برند خود شوید.
این پلتفرم با ارائه گزارشهای تحلیلی دقیق از صفحات اینستاگرام، اطلاعاتی مانند نرخ تعامل، میانگین لایک و کامنت، روند تغییرات فالوور و میزان فعالیت تبلیغاتی صفحات را در اختیار شما قرار میدهد. سنجاب همچنین به شما امکان میدهد تا رقبا و برندهای مشابه را بهطور کامل بررسی کنید و از همکاریهای تبلیغاتی آنها با اینفلوئنسرها و میزان موفقیتشان مطلع شوید. برند سازی در اینستاگرام به دلیل تعداد فراوان کاربران و مخاطبان فعال، اهمیت بسیاری دارد. با ایجاد یک برند قوی در اینستاگرام، میتوانید به رشد و توسعه کسبوکار خود کمک کنید و با جذب فالوورهای جدید، فروش و درآمد خود را افزایش دهید. همچنین، برند سازی در اینستاگرام میتواند به شما کمک کند تا بازاریابی اجتماعی خود را بهبود بخشید و باعث افزایش شناخت و اعتبار برند خود شوید.
یعنی اینکه حساب خود را شارژ میکنید و اینستاگرام در ازای آن، پست شما را برای افراد بیشتری نمایش میدهد. البته در حال حاضر استفاده از این نوع تبلیغ، برای کاربران ایرانی غیرفعال است، آن هم به دلیل تحریم بودنمان، اما هستند شرکتهایی که بهصورت واسطه اینکار را انجام میدهند. سعی میکنم در مقالهای جدا، بهطور کامل تبلیغات اسپانسری را بررسی کنم. بعد از بارگذاری کاتالوگ محصولات و اتصال آن به صفحۀ اینستاگرام، آنها را بازبینی کنید.
این پیجها ممکن است دارای فالوور کمتری باشند، اما تبلیغات در آنها به دلیل انطباق بیشتر با مخاطبان هدف، موثرتر خواهد بود. به عنوان مثال، اگر یک پیج فروش محصولات ورزشی دارید، تبلیغات خود را در پیجهای مرتبط با ورزش و تناسب اندام انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید. استفاده از اینفلوئنسرها به عنوان یک راهکار موثر برای افزایش دسترسی و تبلیغات شما از طریق اینستاگرام است. اینفلوئنسرها میتوانند به عنوان تبلیغات زنده شما عمل کنند و به شما کمک کنند تا به یک مخاطب جدید و وفادار دست پیدا کنید. با این حال، انتخاب اینفلوئنسرها مهم است؛ باید اطمینان حاصل کنید که مخاطبان آنها با محتوای آنها درگیر هستند و مطابق با محصول یا خدمات شما هستند.
چقدر میخواهید برای تبلیغات هزینه کنید؟ درحقیقت پاسخ این سوال است که مدل تبلیغاتی شما را تعیین میکند. برای مثال، تبلیغات بازدیدی هزینه کمتری نسبت به تبلیغات اینفلوئنسری دارد. از طرفداران خود بخواهید تا محتوای خود را با شما به اشتراک بگذارند و آن را در صفحه شما منتشر کنید. با پاسخدادن به نظرات و پیامهای دنبالکنندگانتان و با دعوتکردن آنها به همکاری در مسابقات یا ایجاد محتوای کاربردی میتوانید همبستگی بیشتری با خود برقرار کنید و به رشد برندتان کمک کنید. با استفاده از تبلیغات در اینستاگرام، میتوانید پستهای خود را بهدقت به مخاطبین موردنظر خود نمایش دهید و همچنین فالوور جدید نیز پیدا کنید. در هر حال، یکی از موارد مهم در تبلیغات اینستاگرامی این است که از کاربر بخواهید تا کاری را برای شما انجام دهد.
اینستاگرام به عنوان یکی از محبوبترین پلتفرمهای رسانه اجتماعی در جهان، فرصت عالی برای کسب و کارها فراهم میکند تا خود را بیشتر در معرض دید مشتریان بالقوه قرار دهند. حال که پیجتان آماده است، در قدم دوم باید پیج مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کنید. سرمایهی بزرگ فرامهام؛ رضایت مشتریان و رونق کسبوکارهای اینترنتی است. پاسخگویی به نظرات، پیامها و سؤالات مخاطبان و ایجاد گفتگو و ارتباط دوطرفه با آنها اهمیت بالایی دارد. این باعث میشود که مخاطبان احساس ارتباط نزدیکتری با برند داشته باشند و برندینگ شما را بهتر بشناسند. در تبلیغاتی که قرار میدهید، سعی کنید که از کاربر، دعوت کنید تا کاری را انجام دهد.
برای جلب توجه الگوریتم اینستاگرام و دیده شدن در اکسپلورر، باید کاربران را به فعالیت و تعامل بیشتری تشویق کرد. یکی از اهداف افرادی که در حال تبلیغات در پیجهای اینستاگرام هستند، افزایش ترافیک و بازدیدکنندگان سایت یا افزایش دانلود اپلیکیشن در استورها یا گوگل پلی است. در این نوع تبلیغات، بهتر است بر روی ویژگیهای جذاب و مهم سایت و یا اپلیکیشنتان که بازخورد خوبی از کاربران دارد، تمرکز کنید. به عنوان مثال، اگر شما مشاور کسب و کار هستید، نباید بیوی خود را با جملات بی ربط پر کنید، زیرا این توضیحات نمیتوانند مخاطب را جذب کنند. میتوانید از هشتگهای مرتبط و حرفهای برای خود استفاده کنید و در برخی موارد از ایموجیها نیز استفاده کنید تا بتوانید تبلیغات بسیار مؤثر در اینستاگرام داشته باشید. یکی دیگر از نکات مهمی که معمولا در آموزش تبلیغات اینستاگرام به آن اشاره نمیشود اما بسیار مهم است، تعیین بودجه است.
وب سایت منبع